X
تبليغات

تصویر ثابت

تولیدکننده محتوا یا روزنامه‌نگار؛ کدام یک را استخدام کنیم؟
loading...
YourAds Here YourAds Here

مرحجع مقالات تخصصی حوزه سئو و تولید محتوا

بازدید : 4
يکشنبه 5 ارديبهشت 1400 زمان : 14:00


هنگامی با عده ای مواجه می شوید که برای ساخت محتوای کسب‌وکار خویش به استخدام تولید محتوا در مشهد یک خبر نامه‌نگار پرداختند، متوجه می شوید که درباره ی تفاوت این دو تخصص، اگاهی متعددی ندارند!
بخش اعظمی از کارشناسان ساخت محتوا تصور می‌نمایند ایجاد محتوای آنلاین شبیه ساخت یک روزنامه، خبر نامه و یا این که خبر میباشد. ولی این زمینه صدق ندارد. زمانی شما یک خبرنگار باشید به همه خبر ها پیرامون خویش حساس و در راس ساخت و ساز خبر و جابجایی آن قرار میگیرید، ولی هنگامی شما در یک دور و اطراف سازمانی فعالیت می کنید، شما با محافظه‌کاری و اعتنا بیشتری به ساخت و ساز یک روز‌نگار ساخت محتوا پرداخته و تنها به نشر اموری میپردازید که حالت سازمانی ایجاب می‌نماید. عضویت در یک رسانه کارایی شمارا برای کشف ایده‌ها و پست‌های قصه‌سیرتکامل‌ی جذابی می‌طلبد که طیف وسیع‌ای از اشخاص را جذب کند، ولی در صورتیکه شما یک بازاریاب محتوا باشید می بایست به ساخت محتوایی بپردازید که مخاطبان مقصود شما‌را به سمت محصولی که میخواهید سوق دهد و ذیل تأثیر قرار دهد.
ولی سوال مهم این میباشد که آیا مجله‌نگاران ما تنهاً یک مجله‌نگار میباشند یا این که نه؟
برای اکثری از خبرنامه‌نگاران تغییر و تحول مسیر برای پیوستن به تولیدکنندگان محتوای تجاری یک شوک فرهنگی به حساب می‌آید. در اینجا به بعضا از عارضه ها این مبحث می پردازیم:

1) هیچ اوجی نیست
اشخاص بعنوان یک خبرنامه‌نگار به برقراری رابطه با عموم می پردازند تا عمق روایت آن ها را خارج کشند. آنها این داده ها را تروتمیز می‌نمایند و تصمیم می گیرند چه چیزی قیمت تایپ کردن داراست. البته در یک دور و اطراف سازمانی و بازاریابی مراحل خوی ایده‌ی محتوا بسیار متعدد میباشد. اثربخشی استراتژی محتوا با ترازو جذابیت آن برای استفاده کننده و تأثیرگذاری آن بر خلق آن ها، قصد به خرید آنها و در غایت واحد سنجش فروش معقول میگردد. بدین ترتیب معیارهای اثربخشی فعالیت یک خبرنگار و یک آفریننده‌ی محتوای تجاری با یکدیگر گوناگون هستند. درستی داده‌ها، سرعت جابجایی آنان و حتی شاید ساختار گزارش‌نویسی در مطبوعات ممکن میباشد برای ایجاد محتوای تجاری از اهمیت کمتری برخوردار باشد. نقط ی اوج توفیق یک خبرنگار که با درستی، توجه و سرعت معقول میشد مکان خویش را به قضاوت‌ها، احساسات و خلق مخاطبان خواهد بخشید. ممکن میباشد مخاطبان با محتوایی جذب شوند که صدق، توجه، سرعت جابجایی و یا این که حتی طریق‌ی ذکر آن از بینش خبر نامه‌نگار چندان مناسب نباشد.

2) فرصت نماید می شود
در کل خبر نامه‌نگاران خیلی سریع فعالیت می‌نمایند؛ مگر در مواقعی که برای یک پروژه‌ی تحقیقاتی بلند زمان عمل نمایند. بخش اعظمی از خبرنامه‌نگاران مقاله‌ها زیادی را در حین هفته و یا این که حتی یک روز ایجاد می‌نمایند. در دنیای کسب‌وکارها، پروسه تأیید محتوای ساخت گردیده مجال‌بر میباشد و ممکن میباشد با استانداردهای خبر نامه‌نگاران مختلف باشد و باعث به خسته‌کننده شدن عمل خواهد شد. معیارهای تلاش در‌این دو اطراف کاری بسیار گوناگون میباشد. مجال مطلوب برای ساخت‌و‌ساز و نشر محتوای مطلوب با مجال مطلوب برای ساخت‌و‌ساز و تکثیر خبر به طور کاملً با یکدیگر تفاوت داراست. مجال مطلوب برای ساخت و ساز و تکثیر محتوای تجاری تماماً متعلق به حادثه ها، فرهنگ و تمدن، فصل‌ها، روحیات، مجال‌های استراحت، مجال‌های خرید، داده ها ما یحتاج برای خرید و حتی گهگاه شبه دانش‌ها و به صورت کلی رفتارهای تأثیرگذار مشتریان می باشد. این دستور در دنیای مطبوعات بر پایه ی مجاورت‌خیس بودن فرصت ساخت‌و‌ساز و نشر خبر به اتفاق متبوع معقول می گردد. براین اساس حاصل عمل مجله‌نگار در کوتاه‌زمان انتخاب می‌شود در حالی که حاصل فعالیت سازنده محتوا در بلندمدت معلوم می‌گردد.

3) غرض خشنودسازی مشتری میشود
در حالتی که شما از منطقه‌ی مجله‌نگاری به مارک ژورنالیسم تغییر تحول شغل داده باشید، ممکن میباشد تمرکز شما از تعریف یک تحقیق حقیقی و واقعی و دارای اعتبار به ساخت و ساز یک قصه حتی غیرواقعی برای ایجاد محتوای تقاضا گردیده‌ی یک مارک تغییر و تحول یافته باشد. این در حالی میباشد که همچنان مهمترین وظیفه‌ی شما ساخت و ساز محتوای عالی میباشد البته عالی بودن در اینجا جلب رضایت مشتری میباشد. در ناحیهی مارک ژورنالیسم شما می بایست دو نگرش که گهگاه ضد‌و‌نقیض می گردد را در ساخت و ساز محتوا مدِّ حیث قرار دهید. طریقه اولیه بر طبق مدرک استراتژیک و نام‌و‌نشان سازمان معقول می شود. شما می بایست اکثری از آنچه که سازمان تصمیم دارااست بعنوان مارک خویش خلق و خوی نماید را با ایجاد و تکثیر محتوا برای آن ساخت فرمائید. از طرف دیگر ممکن میباشد تصویر سازمان در نزد مخاطبان چیز دیگری باشد که بایستی همت فرمائید بر آن تصویر تأثیر بگذارید. شاید انتظاری که مخاطبان از محتوا و اخلاق سازمان دارا‌هستند با نام و نشان آن سازمان متناسب نباشد. شما نمی‌توانید محتوایی را ساخت فرمائید که متناظر با مارک سازمان باشد و از طرف دیگر رضایت مشتری نیز مهم ترین ترازو در فرایند ساخت و ساز محتواست. راه‌حل‌ی فعالیت حل تعارض در بلندمدت است.

امروزه تولید کننده محتوا یک کدام از مهمترین مشاغلی میباشد که هر سازمانی به آن نیاز داراست. در‌این شغل کسانی با مهارت‌ها، علم و تجربیات گوناگون حضور خواهند داشت. ممکن میباشد ترکیبی از متخصصان رئیس استراتژیک، بازاریابی، بازرگانی، MBA، گرافیک، خبر نامه‌نگاری، جامعه‌شناسی، سرازیر‌شناسی و ارتباط ها همگانی در آن فن برای توفیق آن موردنیاز باشند. ساخت محتوا یک شغل وجود ندارد بلکه یک مجموعه میباشد که در یک پروسه بلند زمان نام و نشان و مارک سازمان را در دور و بر ساخت، مدیر و محافظت می‌کنند. لطفاً در استخدام و یا این که برون‌سپاری اعضای این دسته بسیار اعتنا کنید. قصد به استخدام و یا این که برون‌سپاری این وظیفه‌ی اساسی، به کارداران مختلف داخلی و فرنگی بستگی دارااست که مهمترین آنان عبارتند از:

هزینه‌ی زیاد استخدام یک مجموعه
زیرساخت‌های اداری، تجهیزاتی و مدیریتی ما یحتاج برای هدایت دسته
فرصت مورد نیاز برای هدایت و در دست گرفتن خروجی‌های گروه و یا این که برقراری رابطه با گروه بیرونی
خطر بلندمرتبه شدن یکباره سازمان در شکل استخدام
عدم چابکی و خلاقیت در شکل اجرای این روند باطن سازمان
دسترسی بیشتر به اشخاص استخدام گردیده
و…

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    چت باکس




    captcha


    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 10
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 2
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 3
  • بازدید ماه : 34
  • بازدید سال : 281
  • بازدید کلی : 281
  • کدهای اختصاصی
    \r\n